Sunday, October 4, 2009

Sambutan Raya 2009

Salam aidilfitri diucapkan. raya tahun nih sambutan biasa² aje. sebab ada peristiwa tabes malam nak raya tuh. akak aku masuk sepital n kena tahan di wad. dia disyaki menghidap batu karang. adeh! ari sabtu sebelum raya tuh, aku gi jemput dia kat LCCT, nampak dia macam ok je. sampai je umah, dia dah nampak cam tengah tahan sakit. bawa sampai ke malam. dia kata sakit perut biasa je. malam tuh, tengah bungkus ketupat palas reramai secara berjemaah, mak aku tengok dia cam dah ngerekot sangat je tahan sakit. dalam kul1130 malam aku kemas barang² dia nak bawa gi cek kat hospital. sampai je kat sepital macam biasa r dengan kerenah kakitangan kerajaan yang lagi suka borak dari wat keje. perlu ke nak tinggikan suara dulu baru korang nak buat keje? apekah? lepas doktor cek, doktor nasihatkan untuk duk di wad. syahdunya akak aku kena duk wad malam raya. hukhuk.. aku tumpang sedey. tapi mula² melawan gak ngan doktor tuh. kalau boleh xmau r duk wad. tapi terpaksa sebab nampak gaya macam xde kurang sakit akak aku nih. mak aku pun duk pujuk r dia sampai dia nak duk wad. balik rumah kul3 pagi. sampai rumah tengok jemaah bungkus ketupat palas masih gigih membungkus.
pagi raya tuh, reramai gi lawat akak aku kat sepital. bawakan makanan sikit pe yang patut. sambutan mercun pun macam biasa je. cuma tahun nih ada beli mercun macam merdeka tuh. korang layan video yang aku rekod bawah nih.



nak bakar mercun nih nak kena tunggu semua orang ada pulak tuh. semua dah pesan nak merasa tengok mercun tuh dibakar. last² raya ke3 baru dapat bakar mercun nih. lepas semua orang ada baru bakar. banyak lagi gambar² raya yang x sempat nak upload. aku lagi teruja nak kasi korang tengok mercun nih kot. haha..

No comments: