Tuesday, December 23, 2008

hmm...

dah lama aku tak update blog ni. syaz dah tanya nape tak update. aku ingat takda orang baca blog aku rupa-rupanya ada jugak insan yang membacanya..(ayat cam loser giler)..hahaha..aku dah masuk ke kuliah semula..enaugh playing.holiday yang selama 5 minggu aku rasa cam jap sangat je. mana taknya.kerja aku cuti ni dok menemankan adik aku gi interview je..ces!!

aku nak cerita pasal anak sedara aku si kembar hari ni.. dalam keluarga aku tak pernah ada kembar and suddenly akak sepupu aku beranak anak kembar.boys plak tu.korang tak tau betapa aktifnye mereka..tak tercapai akalmu lah ke'aktive'an mereka. dulu masa diorang stillkecik cam yang tak tau pe2 tu aku cam adore gak ngan diorang. cam siap fikir cam best je dapat anak kembar. aku siap cakap ngan akak sepupu aku nanti bila diorang dah besar aku nak bawak g klcc jalan2.sekarang ni bila diorang dah besar,akak sepupu aku dah sound2 dh nyakat tanya bila nak bawak anak dia berjalan2 kat klcc. huhuhu..

diorang ni sekarang dok kat korea ikut ayah dia kerja kat sana but cam once or twice in a year mesti balik sini. masa raya hari tu diorang ada balik sini. ibu ngan ayah diorang siap bawak diorang berjalan2 di melak. aku sebagai tourist guide lah kononnya.duduk di tengah2 antara car seat dua orang makhluk tuhan tu dah satu azab. sebaik mak long diorang ni kecik je (eceh!mesti angah meluat dengar ayat aku ni). jalan2 kat melaka aku boleh kategorikan sebagai bukan berjalan2 tapi ersukan. penat gila mengejar si kembar tu tapi ada satu petua yang ayah diorang bagi kat aku. kalau nak jaga diorang..kena jaga yang abang je sebab dioang ni cam tarian singa tu.korang taukan tarian singa?yang ada kepala and ekor tu..yang abang dia cam kepala and adik dia cam ekor so kalu dapat jaga abang dia adik dia pun akan berjaya di control. yang si abang mohd ashraf tak nak berhenti berjalan. yang si adik,mohd afiq cam baiklah kononnya..konon2 dia pun dok tolong jaga abang dia. cam mulut dia tak berhenti2 cakap "ashap..no!" cam comel je sebab kadang2 dia yang berjalan tapi dia cakap "ashap..no!".
tapi dalam busy2 menjaga budak2 dua orang tu sempat jugak kitorang bergambar..



ini gambar diorang masa raya tahun ni..ni masa diorang tengah wat tunjuk perasaan sebab tak mau turun dari kereta. sampai berenang atas lantai. hehehe..yang berbaju biru tu adik aku merangkap mak ngah diorang. konon2 nak pujuk lah tu tapi segala pujukan dan sogokkan tak dilayan.sampai dengan mak ngah dia pun cam dah nak nangis sebab pujukkan tak dilayan.. hahaha...

1 comment:

molliesa said...

anak ko jap g mesti nakal2 kan..hahaha..

pesanan penaja: ade je yg bace blog ko..ko tuh je yg malas update..kekekee...