Saturday, December 27, 2008

peragut ..

tensinye aku..handbag aku telah diragut semalam.cam tergamam je.nak kata sedih aku pun tak tak taulah. cam dah nak gila je rasa. dah ah dalam tu ada handphone aku, purse kesayangan aku, ada kad2 bank, ada rantai mutiara semua. teramatlah tensi aku rasa. cam pening gile sekarang ni. semalam terus buat laporang polis. nak buat laporan sikit punya lama. tapi aku suka dengan servis diorang. walaupun macam lambat tapi diorang ni sangat mesra pelanggan. macam melayan kitorang dengan sangat bagus. betul jugak kata encik polis tu. naseb baik peragut tu tak cederakan kitorang. duit dan barang-barang lain bolah cari. kalu nyawa ke pe ke dah cam bahaya gile. Malaysia sekarang ni makin bahaya. aku cam tensi. cik abang aku kata pasni jangan bawak handbag lagi. dah kalu tak bawak handbag, letak dalam poket bahaya jugak. ada pick pocket. cam teramatlah tensinye... dah bape banyak aku guna perkataan tensi eik? ada lebih kurang 6 kot. itu dah menunjukkan betapa betulnya perasaan aku sekarang ni.
jahat gile manusia sekarang ni. tu tak lain kerja mat rempit lah tu. dah takda kerja g meragut orang. gilah meragut rumput di tepi jalan. takda menyusahkan orang.
tapi ni semua pengalaman. sekarang aku dah tahu macam mana nak buat report polis. macam mana perasaaan mangsa-mangsa ragut. aku dah senaseb ngan diorang...hua.....sedih gile bila pikir balik. dahlah dalam tu ada jam baru beli hadiah anniversary aku ngan si dia. hukhuk.. kerugian di anggarkan rm700 jika merujuk kepada laporan polis. tuh yang ditulis, sebenarnya masih banyak lagi yang nak ditulis tapi cam dah xde rezeki. kepada semua yang berbeg tangan. hati-hatilah dengan beg tangan korang. aku nasihatkan pasni jangan letak semua barang penting dalam handbag. letak dalam poket sikit, dalam beg sikit supaya cam kalu kena ragut still ada barang penting lain. sekarang aku dah jadi cam papa kedana. duit tada..handphone pun tada..
mujurlah cik shaffiq ada lagi dekat sini. dapat dia menolong aku buat menda-menda semua. so far tak da apa yang dapat di buat pun. nak buat IC pun JPN tutup hari ni. kena tunggu ari senin. sementara ni aku cam pendatang asing yang mempunyai report polis jelah..
hidup..hidup..
p/s
kalu aku dapat peragut tu.. aku ragut tali perut dia.

2 comments:

molliesa said...

waaaa..pastu ko takdapat dtg majlis aku.huhuhu..

takpe..asalkan ko selamat dah la..kire syukur la tu..

len kali jage2 ok..

take care!

hannaH said...

urmm..1st thing is dah takdir n xde rezeki..2nd is banyak2 saba...3rd is kalo ko nak ragut usus die ko ajak ak skali..nnt ak bwk limau,cili padi & kerengga...okedesss?hemm..ak dh bc la blog ko..kang ak comment ko kte ak byk komplen lak..hehe..ok2 i pomis 2 read ur blog okeh?