Tuesday, December 30, 2008

mari klaka sarawak!!

hari ni aku rajinlah pulak dan sebab kerajinan aku, aku wat 2 blog untuk hari ni. untuk blog yang ni aku nakbawak korang bercakap sarawak bermula dari sekarang. mun ada salah nak, padah kay (ayat tok utk sri) hahaha...aku sik pandei klaka sarawak benar-benar bah. mun berklaka sikit-sikit dapatlah. kedak di padah kamal.. setakat untuk bertanya jalan di sarawak dapatlah. banyak juak suku kata yang dibelajar aku sepanjang aku berkawan dengan mbiak sarawak tok. aku ney da kawan lain. ya jak lah kawan aku di sitok. loser sik? hahaha.. roommate aku mbiak kelantan. kelak aku molah sigek blo berklaka kelantan pulak. haha.. dapatkan aku mok molah cam ya? doakan aku panjang umor. dapatlah aku molah ya kelak. aku terpikir tok. kenak aku sik molah 3 bahasa sekali gus dalam sigek blog jak...

untuk bahasa kelate aku dok panda sangat. aku sokmo salah cakap kalu kecek klate nih. roommate aku mek su pun tok sey kecek ngan aku. su..kalu ko baca blog aku nih..kalu ado banyok saloh jange marah deh..hahaha.. aku yakin mek su tak do baca blog nih. hehehe...

ni aku nak cakap bahase melake pulak. orang kate bahase melake kasau. sebenarnye bukan bahase melake yang kasau tapi orang melake yang kasau. tapi sekarang ni dah tak ramai yang menggunekan bahase yang kasau tu. kebanyakkan yang menggunekan bahase yang agak ganaz tu orang tue-tue je sekarang. aku ingat lagi mase aku kecik, ade je kawan2 aku yang menggunakan bahase yang kasau. aku tak termasuk. aku tak suke orang mencarut macam tu. kalau orang melake celaka and lahabau tu macam perkataan biase je. tanpa perasaan bersalah je perkataan tu digunakan.

1 comment:

molliesa said...

mase mule2 pindah melaka la aku byk kecik ati ngan org melaka!!!