Friday, April 24, 2009

cream puff

ni aku nak cerita sikit pasal cream puff aku ni. ari selasa yang lepas, setelah aku sukat tahap kebosanan aku maka aku pun dapat idea untuk membuat cream puff untuk dimakan. almaklumlah aku ni kuat makan. pe yang aku teragak nak makan aku buat pastu makan. heee..
dengan berbekalkan tepung, mentega, tepung castard n bahan2 sampingan lain aku pun menggaul bahan2. kalu korang nak dia punya resepi korang cari jelah kat tenet yang canggih manggih ni sebab aku pun amek dari tenet. boleh tahan gak ar tapi aku lagi suka cream puff dari resepi saji. yang dalam tenet yang aku wat ni agak lembek bila cam dah lama sikit. awal2 dia ok lagi. kalau yang saji tu aku buat rangup sentiasa tapi aku dah tak tau mana tujunye majalah tu. aku pun hantam sajalah. yang penting dia cream puff. kesian dekat dak adik sebab dia nak inti blueberry tapi jem dah abis so dia kena makan inti castard jelah. tapi aku tengok berkilo-kilo gak dia makan. sedaplah tu. heee... ni aku sertakan gambar cream puff aku tu..




cam ehem2 je bila dia belum dimasak

bila dah masak n dicoatkan ngan coklat

3 comments:

molliesa said...

cowei...cam tututtt...tapi cam sedap jek...aku kureng sket cream puff ni...huhuhu

colorful.life.freedom said...

same wif mollie..
asal ko pny cream puff cm *&%$?

fisha1245 said...

haaa...
tulah dia punya rahsia..