Sunday, August 9, 2009

Kelambatan Keupdatean!

hm, setelah lama aku x masuk sini, aku masuk r atas permintaan tuan tanah kedaung tersebut. aku memang sibuk sikit lately dengan kerja² pejabat + aku x berapa sihat. setelah lama x demam, kena lak demam. hm..dah nak kena kan..lagi musim² H1N1 nih, ahmatlah takut aku.
pagi khamis tuh aku dah puasa tapi masuk je opis, dah tutup ekon semua dan memakai sweater, aku rasa sejuk ya amat. tanda yang pertama! kemudian rasa tekak yang sangat x selesa. itu kedua! pastu lak kepala dah rasa meong pulak! lengkap dah petanda demam pada aku. waktu lunch tuh aku pun gi klinik panel kat opis aku tuh. aku minta doktor tu cek sekali tekanan darah aku. mana tau lately nih kerja banyak, pressure lebih sikit, takut tekanan darah naik gak kan. alhamdulillah, tekanan darah normal. naik max 110, turun min 80. suhu badan aku time tuh dalam 39 darjah celcius. dalam fahrenheit korang konbet sendiri hoccay.
dalam kekalutan gi cek tuh, doktor dah bekalkan aku dengan 5 jenis ubat untuk demam tuh beserta MC sehari jerk.(kedek la doktor nih, panel la katakan) ubat²nya ialah:
1. demam (makan 2 biji selepas makan, 3 kali sehari)
2. selesema (makan 1 biji selepas makan, 3 kali sehari)
3. buang kahak (makan 1 biji selepas makan, 3 kali sehari)
4. antibiotik (makan 1 biji selepas makan, 3 kali sehari)
5. batuk (makan 2 biji selepas makan, 3 kali sehari)

ini menjadikan semuanya 7 biji sekali makan.wiki..wiki..banyak gile. leceh tul ah. layan jelah sebab takut demam berlarutan. ubat selesema lak macam biasalah kan, kalau x ngantuk lepas makan dia, x feel ah.hehe..so don't ever take it and cycling near the lake hoccay. dengan berbekalkan MC yang ada, kemas barang sikit then balik rumah lah untuk berehat. macam nak tengok wayang tapi niat terbatal lah sebab lepas makan ubat(kena buka pose) rasa ngantuk yang ahmat tabachan dasat lah. kensel jelah nak tengok wayang, kepala pun ada high sikit. aku sambung MC aku sampai jumaat pasal malam jumaat tuh lepas makan ubat, macam obedos lak. pagi terlajak bangun. kul12 hoccay aku bangun.pergh, ubat nih dasat tul lah. tabik toinggggGG lah kat ko.
so,arini lepas dua hari, demam dah beransur pulih. esok dah boleh masuk seperti biasa. harap semuanya bejalan lancar. sampai sini sulu, renung²kan dan selamat beramal!

No comments: