Sunday, May 31, 2009

bertukar!!!

Hari ini aku dah berjaya menggodek-godek blog aku ni dan telah berjaya menukar dan menambah benda-denda keperluan serta yang tak perlu kat blog ni. bukan pe.. aku jeles nengok page orang lain cam happening je.. page aku ni suram + kusam + tak berdaya..

Best ke kalau buat tulisan cenggini? hikhik.. hantam sajalah labu... ok2.. mula-mula aku nak ucapkan takziah kat member aku yang palingkewl cik molisa di atas kematian kucing beliau. aku ingatkan nape lah dia mesej aku tanya dah baca blog dia ke tak rupa-rupanya kes kucing dia mati. beliau memang sayangkan binatang tapi tuhan lebih sayangkan binatang tu dari beliau. sedeykan hamster mati pun tak abis lagi ni dah tambah plak ngan kematian si tomok. Adoiai.. kalau nak tau tentang kematian tersebut korang boleh cek it out kat blog ---> dia. ala.. korang klik jelah perkataan dia tu keluarlah cerita pasal kematian tomok yang agak tragis. aku just boleh cakap anggaplah semua ni satu suratan. ada hikmah sebalik kejadian. dia tak sihat and maybe kalau dia hidup dia akan membebankan ko so tuhan amek dia balik supaya dapat meringankan beban dan supaya ko dapat tumpukan perhatian kat kenduri kawin ko nanti. tak mau sedey-sedey lagi k. nanti jadi cam panda. panda comel takpe mata camtu ko tak. hahaha.. senyum sikit...!!

ok.. enough pasal kucing moli. kang tak pasal-pasal satu blog ni cerita pasal kematian kucing beliau saja. (ayat tak puas ati) aku nak cerita pasal kekejaman manusia dan kebodohan orang melayu sekarang. ops!! terlebeh sudah...

maybe korang boleh kata aku tertinggal zaman pasal kes kat perak aritu tapi ada aku kesah? haha.. aku cam pelik kenapa orang MELAYU diulangi MELAYU kat perak tu bersungguh-sungguh membantah keputusan sultan. siap hina sultan lagi. tahu tak kita orang melayu ni bergantung kepada sultan. sultan adalah lambang kebesaran orang melayu. aku tengok berita sampai baring-baring atas jalan. sampai kena tangkap sebab menghina sultan.. bukan bangsa lain bangsa kita jugak. MELAYU. pelik memang pelik. sebab tu lah aku cakap orang melayu bodoh. bapak aku selalu cakap camtu dan mak aku mesti cakap kita pun orang melayu jugak. memang pun dan sebagai orang melayu yang sangat melayu patutnya kita pertahankan kemelayuan kita. adat istiadat orang melayu. tata susila orang melayu. aku paling tak boleh terima bila mereka menghina sultan. "sangat-sangat memalukan" cakap abah aku.

betullah kata mahathir mohamad former PM kita. melayu mudah lupa. jadi ernung-renungka dan selamat beramal.

2 comments:

molliesa said...

weshh.

thanks.

aku terharu..huhuhu..

takpe..aku ade lola..abg tomok..tapi leh men2 je la..tuna dia tak bagi aku amik..

wuwuwuwuwwu..

(nangis lagi)

fisha1245 said...

dapat men pon kira ok lah tu..