Tuesday, June 2, 2009

hurmm....

aku tak tau nak up pe untuk arini tapi nak up gak. hee.. jap aku fikir aku nak pikir ape yang aku post untuk arini. tadi cam ada idea tapi ni dah takda. tadi aku ada post satu citer pasal baju aku baru terima hasil dari pembelian aku kat satu blog tapi cik abang suh aku buang gambar tu sebab agak seksi. ikur jelah.. 

esok aku post gambar baju tu k kawan-kawan. tiba-tiba teringat pulak kenangan zaman kanak-kanak rebina dulu. dulu aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Sri Laksamana (SKSL) untuk darjah 1-6. kira aku habiskan zaman persekolahan rendah aku kat sekolah tersebutlah. kat sekolah nak kata aku takda kawan ada ar gak tapi tak rapat sangat sebab diorang ada klik masing-masing. disebabkan aku ni cam pendiam semacam je so aku cam takda klik ar (cam loser jek) hahaha.. kalau tak caya tanya budak sekolah rendah aku dulu betapa pendiamnye aku kat sekolah dulu. pergi sekolah ada musim aku naik basikal, ada musim aku jalan kaki dan ada musim nek keta. musim nek keta adalah bila musim ujan. disebabkan umah aku dekat je dengan sekolah mak n abah aku suh aku jalan kaki or nek basikal je g sekolah. cikgu yang paling aku ingat samapi sekarang cikgu roslina, cikgu norliza, dan cikgu siti hawa. sebab apa aku paling ingat diorang? cikgu roslina tu guru kelas kau selama 2 tahun (darjah 5 n 6), cikgu norliza cikgu math a.k.a cikgu pustakaan (dulu aku pustakawan sekolah) dan cikgu siti hawa selaku cikgu sains a.k.a cikgu muzik (aku suka main muzik dolu). jap aku nak cuba recall balik senarai nama budak dalam kelas aku darjah 6 dulu. kelas 6 dedikasi yang sangat berdedikasi. heehehe 

masuk tingkatan 1 sampai tingkatan 3, aku sekolah kat Sultan Alauddin. depan sekolah rendah aku. tak jauh gak. gi sekolah tetap naik kaki yang dikurniakan tuhan ni. banyak jasa kaki aku ni. hehe.. aku kat sekolah ni pun tak terkenal mana pun. tapi aku ada klik tersendiri. tupun masa tingkatan 3. nama kumpulan 6GG's (azah kompom ingat lagi) haha.. ahli kumpulan:
1.azah zainal (taiko kumpulan sebab dia paling besar)
2.amalina abdullah@alin(selalu lepak umah dia karaoke)
3.amalina abd halim(susah nak bawak budak ni kua. mak ayah dia garang)
4.ain othman(dah pindah g melaka terus aku tak jumpa dia)
5.hazimah@zimot(kitorang panggil dia lion sebab rambut dia)
6.aku(paling pendiam..ye ke?)
seriusly aku tak ingat pe2 yang berlaku masa aku tingkatan 1. blank gile. cam otak aku di erase untuk tingkatan satu tu. masa tingkatan 2 n 3 aku pengawas sekolah. aku pendiam gak kat sekolah ni. tingkatan 2 aku kenal dengan moli. dia masuk sekolah aku dari terengganu. moli ni satu taman ngan aku. banyak skandal time sekolah.(jangan marah moli) haha tapi dia nilah orang yang paling kenal dengan aku. paling aku percaya makhluk tuhan nilah. kalau dah kawin jangan lupa aku pulak. hukhuk

pastu aku masuk sekolah teknik bukit piatu. mula-mula tak dapat tawaran mana-mana. member-member aku ramai yang dah blah. azah dah masuk teknik BP, alin teknik jasin, moli pun teknik BP gak so aku dah stat cam rasa tertekan. rasa cam takmo g sekolah lagi. takda geng. tapi pastu aku dapat masuk teknik BP gak. kat sekolah nilah aku berubah. sekolah ni banyak ajar aku erti kehidupan. macam mana nak menjaga hati orang lain dan erti bertolak ansur. seriusly aku jenis yang nekad. kalu aku nak aku mesti dapat. maybe sebab aku anak sulung and aku biasa dengan kehendak aku selalu diberikan. masuk teknik ni aku mula banyak cakap. mula aktif. nak kata aku terkenal? tak kot.. aku masuk teater. best! aku jadi Mahsuri. wakil kelas pastu terus wakil sekolah teater. cam kelakar pun ada. ni semua tak dirancang. semua gara-gara budak kelas aku yang otak agak gila-gila. semua menda nak masuk. sampai nak terbarai. puisi berirama pun kitorang bantai masuk dan yang bestnye semua kitorang sapu bersih. maybe kelas kitorang ni kelas berbakat kot. hahaha...

dekat sekolah nilah aku kenal dengan cik abang aku yang tersayang. cik shaffiq. camne perkenalan kitorang dan camne kitorang bleh sampai cenggini nanti aku cerita dalam satu post. sini aku nak cerita pasal sekolah aku dan pengalaman di dalamnye..

okeylah. dah cam terlalu panjang pulak post aku kali ni. sampai jumpa lagi. 
sayonara!!


2 comments:

molliesa said...

cet lagi....

wehh..aku mane ade banyak skandel??

tak baek fitnah tau..

aku diminati..baru betik...hahaha~

cepat2 post cane ko kenal sopek tu...ehh..
tomet tu..:P

fisha1245 said...

eh2..
dia plak yang teruja..
sabar....