Wednesday, June 24, 2009

O.G.A

yes! agak dah lama ye saya tak update blog ni (ayat skema badut). dah lama tak pakai perkataan skema badut. masa sekolah menengah dulu cam sangat femes je perkataan tu. adakah badut itu seorang yang skema sampai dipanggil skema badut? tidak.. nape eik? sape2 yang ada jawapan susur galur perkataan skema badut tu boleh reply post ni eik. ada hadiah menanti anda... anda... anda.... huhu..
 berjaya gak aku menahan diri dari menulis blog. sebenarnya bukan apa. aku dah kehabisan idea nak tulis pe dalam blog aku ni. aku review balik banyak yang ngarut dari yang betul kat
dalam blog aku ni. topik aku jari ni adalah berkenaan dengan OGA. pernah tak korang dengan
 OGA? aku pun tak pernah sampailah one day aritu akak kat teknikal ni cakap dia nak g OGA. nak tengok2 peluang kerja. dalam otak aku.. 'apakah itu OGA? adakah sejenis binatang atau
 sebuah organisasi badan2 berkanun? pastu orang kat HR tepon suh akak ni g. tapi at the end of the working hour, HR yang bengong tu tepon cakap takyah pergi sebab tak ramai yang nak g. dia nak penuhkan satu kereta. aku? no komen je sebab aku OGA tu pun aku tak tau ape.
keesokkan harinya aku g lerja cam biasa. pakai jeans dan t-shirt je. sempoi je sebab kerja kat site. tiba2 akak HR yang sama tepon suh akak kat teknikal n aku g OGA. aku dengan kadar tercengang-cengang campur berdebar-debar terpaksa bersetuju. aku takut nak g sebab aku pakai jeans n t-shirt je. dia suh pakai formal. sebaik akak teknikal ni sporting, dia bawak aku
 balik tukar baju dulu. sempat gak kitorang makan nasi seblum g. OGA tu sebenarnya Oil and GAs exhibition. tahun ni diorang buat kat KLCC. bukan d suria KLCC ye kawan2. dia wat dekat convention center dia. banyak gak syarikat2 oil and gas yang wat pameran. menarik
 sangat sebab nilah kali pertama aku tau yang sebenarnya banyak syarikat oil and gas bertapak kat malaysia ni. selama ni aku ingatkan ada shell, petronas, BP dan yang seangkatan dengannyelah. kitorang pergi sana lebih kepada melawat-lawat sambil mengambil sebanyak mana survenior yang ada. huhu. buruk perangai. hikhik. so far nilah hasil dari perjalanan aku di OGA 2009.


nak dapatkan name tag ni kena beratur selama hampir sejam

yay! ada nama dah sykt yang kami wakili

sebahagian dari barang2 hantaran. hukhuk



hasil berwindow shopping

5 comments:

colorful.life.freedom said...

oil gas exhibition kt klcc kn??
ko xnmpk ayah aku ek?
evry yr co. ayah aku join OGa

molliesa said...

penah dgr tapi tatau ape...huhuh

fisha1245 said...

tak perasanlah zah..
ayah ko under pe?

colorful.life.freedom said...

under pe?
aku pun xtau lak..
sume supplier petronas exhibit kt situ kn?

aku xnmpk svnr co. ayah aku, means, ko xsmpai kt booth tu..^^

fisha1245 said...

sume2 yang terlibat dalam oil and gas ada kat situ..