Thursday, June 11, 2009

waaa...~~(baca dengan berlagu dihujungnya)

cerita matahari dah abes.. hukhuk.. nape dia dah abis? sambunglah lagi bagi panjang-panjang lagi... hukhuk.. saya nak matahari! saya nak matahari! saya nak matahari!(baca ngan nada orang mogok lapar).
oklah cerita matahri tu. ending dia pun ok. pendek kata aku berpuas hati dengan kesimpulan cerita tersebut. memang dari awal2 kemunculan cerita ni aku dah boleh agak dah. aku dah cakap dengan mak aku dah dulu. Ariana tu akhirnya mesti dia jumpa ngan Ikmal jugak dan semestinya Ariana tu akan bersama dengan Ikmal sebab Ikmal tu first love dia. kalau korang tak caya korang boleh tanya mak aku... (baca dengan nada ngajuk)
aku kesian dengan ariana tu. dia baik cuma keadaan menyebabkan dia jadi camtu. sapa yang salah dari awalnye? aku rasalah semua ni salah Ikmal. dia g jadi askar tu takleh ke nak anta kabar berita? dan2 bila si Ariana tu kawin dia balik. cam agak sengallah. kalau aku jadi ariana tu dah sah2 aku menyalahkan si ikmal tu. takkanlah ariana nak tunggu dia sampai 10 tahun. watnye betul2 dia dah mati tak ke dah tua bangka ari tu kalu nak kawin? haa... renung2kanlah.
tapi aku tetap berpuas ati dengan penghujung cerita matahari ni. orang yang berbuat kejahatan memang patut menerima hukuman. terpikir gak ada ke orang camni kat muka bumi ni tapi semua tu tak mustahil. manusia mana pernah puas. cinta pertama mana boleh lupa. betul tak kawan2...??
kesimpulannya.. janganlah tamak sangat. jangan jadi cam anjing dengan bayang2, cam kata pepatah yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran. renung2kan dan selamat beramal..

2 comments:

hannaH said...

1.aku xpuas ati ending sbb nape tetibe adi putra muncul kat court dgn pandangan yg mencurigakan pastu xde timbul cite die..so akan ade matahari 2 kot.

2.mmgla tu bukan salah fahrin sbb sepupu c arianna tu dah sembunyikan suma surat2 dari fahrin.bukan c iqmal tu x kirim kaba brita..adoiyai.

fisha1245 said...

ye ke?
hahaha.. salah sepupu dia yang dengkilah camtu..
akan ada matahari 2.. yakinlah dengan saya